deze pagina gaat over : afvallen, afslanken, Gezond Vermageren , gezond eten, snel afvallen, vermageren, gezond eten, healthy food, body fat Dit maakt deel uit van Gezond vermageren --> : Gezond vermageren - dieet index pagina (overzicht)



vermageren : voedingspiramideGezond vermageren dieet : voedingswaarde calorie -en uit voeding en ongezonde voeding





Lege calorieën :
Ongezonde voeding levert enkel kilo-calorieen zonder de brood-nodige vitaminen, mineralen, eiwitten en gezonde onverzadigde vetten. Inderdaad ook vetten horen thuis in een dieet om te vermageren. Hoe komt dit ? Omdat er twee soorten vitamines zijn. Namelijk de in water oplosbare vitamines en de in vet oplosbare vitamines (A D E K) Deze vitaminen A D E K kunnen we dus niet binnen krijgen of opslaan zonder vet.
Uiteraard geeft dit geen vrij spel om zomaar zoveel mogelijk vet te gaan eten.
Van alle vet dat we eten wordt slechts +/- 30 procent verbrandt om de nodige energie te leveren. De rest wordt opgeslagen om de nodige reserves op te bouwen. Dus als we vet eten moeten we zorgen dat we de goede vetten eten. (Dat zijn de onverzadigde vetzuren.)

Er wordt vandaag de dag veel reclame gemaakt voor omega 3 en omega 6. Dit zijn ook vetzuren. Maar deze bestaan al zo lang de mens bestaat. Producten met toegevoegde omega 3 en 6 zijn dus gewoon commerciële Bull Shit. Je vindt deze vetzuren standaard terug in vis.

Bij de katholieken is vrijdag visdag. Dit komt omdat je zo gezegd 1 keer per week iets minder luxueus (minder vlees) moet leven. Maar eigenlijk gaat die vlieger niet meer op vermits vis dikwijls duurder is dan vlees.
Langs de andere kant zouden we om gezond te leven en of vermageren minstens twee maal per week vlees moeten vervangen door vis binnen ons dagelijks dieet.
De tegenhangers zijn de vegetariërs die nooit vlees eten. Dit is ook niet gezond om te vermageren omdat vlees ook zijn voedende waarde heeft. Een heel vitaminen B complex en meerdere eiwitten die we nodig hebben om ons metabolisme optimaal te laten werken.

Trivia : Bovendien als vegetariër draag je bij tot de opwarming van de aarde omdat steeds meer mensen vegetariër worden moeten er steeds meer bossen geveld worden om plaats te maken voor soja plantages !!!

Om gezond te vermageren moeten we dus blijven gevarieerd eten maar gewoon kleinere porties. En ook deze hoeveelheid voeding spreiden over minstens 6 in plaats van 3 maaltijden. Waarbij we vooral de laatste 7 uur voor het slapen gaan geen calorie rijke maaltijden of snoep meer nuttigen.


Snel vermageren - dieet TIP : vervang chips voor de televisie bvb door radijsjes of schijfjes komkommer.

Hoeveel calorieën krijg je uit voeding?
Eiwit en suiker (koolhydraten) leveren 4 kilocalorieën per 100gram.
Vet levert 8 a 9 kcal per 100gram (afhankelijk van het soort vet.)

Hoeveel calorieën zit er in snoep?
Je hebt bvb die gelatineachtige snoepjes die voornamelijk uit suiker en eiwitten bestaan. Deze situeren zich rond de 400 calorieën per 100 gr.
Als we het over koekjes hebben. Die bestaan vooral uit bloem (koolhydraten) en vetstoffen. Deze hebben dus al gauw richting 500 en meer kcal.
En het ergste van alles zijn borrelnootjes en chips 600 kcal en meer.
Buiten het feit dat ze veel energie leveren bevat dit alles geen voedende waarde. Je mag deze dus enkel nuttigen in kleine hoeveelheden (liefst niet). Of als je een zware inspanning moet doen en dus wel wat extra energie nodig hebt.
P.S. Studeren valt niet onder de categorie zware fysieke inspanning. :-)

Wat is een calorie (kilocalorie)? 1 kcal = 1000 calorieën
1 kcal = de hoeveelheid energie die nodig is om 1 kg of 1 liter water van 20 graden celcius naar 21 graden celcius te brengen.
1 kcal = +/- 4,184 Kjoules


vermageren calorieŽn :
Vermits je tijdens het vermageren minder calorieën tot je neemt, moet er ook op letten dat dit geen zogenaamde lege calorieën zijn. Dat wil zeggen dat calorieën uit bvb alcohol, chips, chocolade, koekjes en ander snoep enkel calorieën leveren en niets aan voedende waarde. Geen vitamines en mineralen en andere noodzakelijke stoffen dus.

Commentaar kan je geven via ťťn van de onderstaande sociaale nieuws sites :
Ekudos.nl    NuJij.nl   MSN Reporter.Nl   MSN Reporter.be   
deze pagina gaat over : afvallen, afslanken, Gezond Vermageren , gezond eten, snel afvallen, vermageren, gezond eten, healthy food, body fat Terug naar overzicht : Gezond vermageren --> : Gezond vermageren index pagina.
Andere onderwerpen :   InfoNosity - index - homepage
Wilt u een koppeling naar deze deel-pagina over Hoe Vermageren : Hoeveel calorieen uit voeding?
Klik dan rechts op deze Hoe veel calorieen uit voeding - PermaLink en kies dan Bladwijzer voor deze koppeling maken (FireFox)
of Aan Favorieten Toevoegen (Internet Explorer)

Valid XHTML 1.0 Transitional


Disclaimer : Ik ben geen dokter of diëtist en heb geen enkele binding met de medische wereld. Wat ik hier dan ook neer pen is onder geen enkele vorm een medisch advies of wat dan ook. Deze info is dus niet wetenschappelijk. Maar gewoon mijn eigen inzichten in de manier waarop ik het heb gedaan. (En met resultaat.)
Infonosity, Copyright (c) 2007 Bruno Stroobandt.